21.09.2015

Een basis voor een succesvolle toekomst...

WINGAS verhuist naar nieuw hoofdkantoor in Kassel

Kassel. Aardgasleverancier WINGAS heeft zijn intrek genomen in een nieuw hoofdkantoor in het centrum van Kassel. "Het nieuwe gebouw vormt de basis voor de succesvolle toekomstige ontwikkeling van ons bedrijf", vertelde Gerhard König, woordvoerder van de WINGAS-directie, na afronding van de tot in de puntjes geplande verhuizing. "Van hieruit kunnen meer dan 400 WINGAS-medewerkers samen onder een dak hun steentje bijdragen aan een veilige en betrouwbare energievoorziening in Duitsland en de Europese buurlanden." Voor de verhuizing werkten de medewerkers op verschillende locaties verdeeld over de stad. Het moderne gebouw heeft vier verdiepingen met een oppervlakte van circa 12.000 vierkante meter.

"Het is fijn dat we aan de Königstor een aantrekkelijke locatie hebben gevonden", zei König. Het pand in het centrum van Kassel weerspiegelt onze verbondenheid met de stad, waar WINGAS al meer dan 20 jaar gevestigd is. Hier werd WINGAS opgericht en zijn we in de afgelopen jaren flink gegroeid. "Met een afzet van circa 50 miljard kubieke meter (2014) is WINGAS inmiddels een van de grootste  aardgasmaatschappijen van Europa. König: "De keuze voor deze locatie is echter niet alleen een blijk van vertrouwen in Kassel, maar ook in onze medewerkers. Samen met hen willen we de succesvolle weg, die WINGAS is ingeslagen, ook in de toekomst vervolgen".