26.09.2016

Energie met glasheldere voordelen

WINGAS was met een stand aanwezig op de glasstec 2016. Het evenement is de grootste internationale vakbeurs ter wereld voor de glasbranche en haar toeleveranciers.

Kassel. Om de twee jaar presenteren zich in Düsseldorf meer dan 1200 nationale en internationale exposanten. Elke tak binnen de glasbranche, van productie en bewerking tot veredeling, is hier vertegenwoordigd. WINGAS was als enige energieleverancier aanwezig op de beurs.

“Hier liggen kansen voor ons. We streven enerzijds naar de verbetering van ons imago als sterke, klantgerichte partner en de uitbreiding van onze bekendheidsgraad. Tegelijkertijd willen we het contact met interessante aardgasgebruikers intensiveren en nieuwe klanten werven”, vertelt Andreas Martin, marketingexpert bij WINGAS. “We zetten in op nauw contact met inkopers, directeuren en beslissers. Naast de exposanten willen we de meer dan 40.000 bezoekers overtuigen van de kwaliteit van onze diensten.”

Overtuigen met concrete succesverhalen

Het beursteam kon veel gesprekspartners duidelijk laten zien dat aardgas een sleutelrol in de industriële productie speelt, met name in de glasproductie. Met behulp van een screen en brochures informeerde WINGAS geïnteresseerden ook over de ervaringen van andere industriële bedrijven die aardgas voor hun productie gebruiken. Een voorbeeld uit de glassector is Glashütte Limburg in de Duitse deelstaat Hessen, die met behulp van aardgas exclusieve binnenverlichting produceert. Hier wordt aardgas gebruikt voor het verwarmen van de smeltovens en voor de koeling.

Geïnteresseerden uit binnen- en buitenland

“Met het oog op het aantal potentiële klanten op de beurs zetten we op de glasstec vooral in op bijzonder warmte intensieve toepassingen en technologieën”, zegt Max Moor, sales manager bij WINGAS. Door persoonlijk contact en advies scoren we vooral bij mkb-bedrijven. Veel bezoekers en exposanten komen uit Duitsland, maar ook andere landen zijn vertegenwoordigd.” WINGAS accountmanager Marc Iserbiet is uit Brussel gekomen om zijn collega`s te helpen. “Ik ben hier om doelgericht bedrijven uit de Benelux te benaderen. Natuurlijk hebben we vooraf gekeken welke exposanten op de beurs al aardgas gebruiken. Hier gaan we doelgericht op af.”

Positieve balans

Naast de glasbranche zijn er nog andere industrietakken die als aardgasverbruiker voor WINGAS erg interessant zijn. Daartoe behoren ook de levensmiddelen-, de chemische, papier- en metaalverwerkende industrie alsmede de gezondheidszorg. Met het tweede bezoek aan de glasstec zijn gebruikersbeurzen weliswaar nog steeds een proefballon, maar het team heeft er door de vele interessante gesprekken in Düsseldorf alle vertrouwen in dat deze stap een juiste is.